اين روزها بازاريابان اينترنتي هرکاري انجام مي دهند که بدون پرداخت هزينه اي از طريق هر کانالي که ممکن است عمليات افزايش بازديدکننده ، فروش اينترنتي و … را انجام دهند. يکي از تاثيرگذارترين راه هاي طراحي وب سايت    که بدون پرداخت هزينه ميتوان از طريق آن بازاريابي کرد سئو (SEO ) يا بهينه سازي سايت براي موتور هاي جستجو است. در حالي که بسياري از تجارت ها هنگام استفاده از سئو و بهينه سازي فقط بر روي مسائلي مانند توليد محتوا و شبکه هاي اجتماعي تمرکز مي کنند و از تکنيک هايي که براي موتور هاي جستجو مثل گوگل و بينگ مهم هستند صرف نظر مي کنند. بله درست است که محتواي بازاريابي و شبکه هاي اجتماعي بحثي جديد در سئو هستند اما آنها با حقيقت مقداري فاصله دارند.فرض کنيد سايت شما يک مغازه است در بهترين نقطه شهر است و هر روز بهترين اجناس را رايگان در آن قرار ميدهيد اما فرض کنيد 5 پله از سطح زمين فاصله داريد و يا پله نداريد و اگر هم داريد پله هاي مناسبي براي رفت و آمد نيست. به نظر شما کسي وارد مغازه شما مي شود؟ شما مي توانيد محتواي خيلي خوب و موثري را براي مخاطبان خود منتشر کنيد و سپس آن محتوا را در شبکه هاي اجتماعي پخش کنيد و منتظر بمانيد تا بازدهي آن را در نتيجه موتورهاي جستجو مشاهده کنيد.اساس و اصول سئو تکنيک هاي طبيعي هستند و خيلي مهم و تاثيرگذار است که سايتي ايجاد کنيد که هم براي موتورهاي جستجو و هم بازديدکننده گان به بهترين نحو ممکن در دسترس باشد. در اين مطلب 10 نکته مهمي که به شما براي ساخت سايتي گوگل پسند کمک مي کند را مطرح ميکنيم:



1بهينه سازي ساختار آدرس هاي پيوند :


آدرس هاي وبسايت بايد به گونه اي طراحي شوند که در نظر کاربران بسيار ساده و قابل درک باشند.


بهينه سازي آدرس هاي سايت


گاهي اوقات سيستم مديريت محتواي سايت ، آدرسي غيرضروري همراه با کاراکتر هايي بي ربط و بي معني را در جعبه آدرس بار نمايش ميدهد. آدرس هاي پيوند براي عمل خزيدن و برقراري ارتباط با سايت ها و صفحات ديگر بسيار مهم هستند. راه حل : مطمئن شويد آدرس هاي صفحات شما براي موتورهاي جستجو اصلي بهينه شده اند.


2بهينه سازي سرعت سايت
براي اينکه وبسايت تجربه ي کاربري بهتر داشته باشد بايد دقت داشت که سرعت سايت شما به بهترين نحو بهينه سازي شده باشد.


بهينه سازي سرعت سايت


يکي از پارامتر هاي بسيار مهم و حياتي طراحي سايت که در الگوريتم رتبه بندي گوگل نقش بسزايي دارد سرعت لود صفحات سايت شماست. راه حل : با استفاده از ابزار رايگاني که گوگل در اختيار عموم قرار داده سرعت صفحات سايت خود را بررسي کنيد و طبق توصيه هاي آن نسبت به بهبود سرعت سايت خود اقدام نماييد. https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights /


3?بهينه سازي لينک هاي داخلي :
رنک صفحه اصلي در رتبه بندي صفحات داخلي سايت تاثير به سزايي دارد.


رنک صفحه اصلي


پيج رنک يکي از امتيازاتي است که گوگل در رتبه بندي از آن استفاده ميکند.پيج رنک بالاتر فرصت بهتري به شما براي افزايش رتبه سايت خود در نتايج جستجو را مي دهد.پيج رنک هر صفحه امتيازي است که به صفحه هاي داخلي بر اساس فرمولي داده مي شود.يعني مقدار پيج رنک يک صفحه بر اساس فرمول زير به صفحاتي که در آن صفحه لينک داده شده اند امتياز مي دهد.
فرمول :


مقدار امتيازي که پيج رنک به لينک هاي داخلي مي دهد = پيج رنک / تعداد لينک هاي داخلي مثال : پيج رنک 8 / 40 لينک داخلي = 0?2 امتياز به هر لينک داخلي پيج رنک 8 / 10 لينک داخلي = 0?8 امتياز به هر لينک داخلي راه حل : ساختمان لينک هاي داخلي خود را بررسي کنيد و مطمئن شويد که به صفحات غيرضروري لينک نداده باشيد.


4?بهينه سازي جاوا اسکريپت


خزنده هاي موتور هاي جستجو براي خزيدن و هدايت کد هاي جاوا اسکريپت زمان زيادي صرف مي کنند. اگرچه جستجوها بهتر انجام مي شوند اما اين عيب را نيز دارند. بعلاوه کد هاي جاوا اسکريپت گاهي اوقات از خزيدن مطالب مهم و لينک ها توسط عنکبوت هاي موتورهاي جستجو جلوگيري مي کنند. اگر سايت شما کد هاي جاوا اسکريپت زيادي دارد مطمئن شويد که اين کد ها از خوانده شدن اطلاعات توسط روبات موتور هاي جستجو جلوگيري نکنند. اگر جلوگيري مي کنند سعي کنيد کد ها را بهينه بنويسيد يا راه هاي ديگري براي دسترسي روبات به مطالب بيابيد. در غير اينصورت با شکست بزرگي مواجه خواهيد شد. براي مثال : شرکت ما کد هاي جاوا اسکريپت را براي موتور هاي جستجو مخصوصا روبات گوگل بهينه مي کند تا حدي که نزديک 100 درصد خطايي وجود نداشته باشد و همه مطالب به بهترين نحو ممکن ايندکس شوند.


5?رفع مشکلات عنکبوت ها ( Spider )


گاهي اوقات براي سايت هايي اتفاق مي افتد که ميخواهند چيزهاي باارزشي مثل عکس ها ، صفحات پرينت و … را به صورت پاپ-آپ نمايش دهند اما متاسفانه لينکي براي بازگشت به سايت در نظر نمي گيرند. به همين دليل ممکن است با موتورهاي جستجو به مشکلاتي بخوريد زيرا اين خلل ممکن است شما را از پاپ-آپ به سمت محتواي ديگري هدايت کند.بعلاوه موتور هاي جستجو صفحاتي را که تجربه کاربري خوبي براي کاربران خود رقم نمي زند را در نتايج جستجو نمايش نمي دهد. راه حل : در صورتي که از پاپ-آپ استفاده کرديد آن را در فايل robos.txt اعلان و يا با استفاده از تگ nofollow از دنبال شدن توسط روبات ها جلوگيري کنيد.
6?بهينه سازي نشانه گذاري هاي schema


در سال 2011 گوگل ، ياهو و بينگ براي ايجاد يک کد HTML جديد که براي درک بهتر وب به آنها کمک کند با هم همکاري کردند. نتيجه اين همکاري Schema.org بود. الگو ( schema ) يا طرح هاي مختلفي وجود دارد که با استفاده از آنها مي توانيد محصولات ، سرويس ها و يا خدمات خود را به موتورهاي جستجو معرفي کنيد. طبق گفته موتور هاي جستجو براي انتقال از وب حال حاضر به يک وب معنايي ، بسيار حياتي است که صفحات سايت هاي شما بر اساس schema.org نشانه گذاري شده باشند. راه حل : کد هاي Html سايت خود را بررسي کنيد و مطمئن شويد که بر اساس نشانه گذاري هاي schema ايجاد شده باشند.همچنين از ابزار کوچک دستي که ميتواند به شما کمک کند، ميتوانيد استفاده کنيد.از اعتبار سنج الگوي گوگل نيز ميتوانيد براي انجام درست نشانه گذاري استفاده کنيد.


7?بهينه سازي رابطه کاربري


هرچه سايت شما براي انسان ها قابل استفاده تر باشد ، براي موتورهاي جستجو جذاب تر و خوش نما تر است. گوگل در الگوريتم پانداي خود سيگنال تجربه-کاربري را نيز قرار داده است. اين خيلي مهم است که مطمئن شويد سايت شما نياز کاربران و روبات هاي موتورهاي جستجو را با تکريم، احترام و انجام يک تجربه بسيار خوب و عالي برطرف ميکند. راه حل : با توجه به اهداف سايت خود بايد تجربه کاربري را انجام دهيد. شما با استفاده از ابزارهاي تحليل ميتوانيد تشخيص دهيد که سايت تان در تجربه-کاربري موفق بوده و اگر نيست مشکل را پيدا و نسبت به رفع آن اقدام کنيد. شما ميتوانيد افرادي را استخدام تا سناريو هاي شرکت شما را يافته ، بازخورد گرفته و پياده سازي کند. در سايت خود امکان جستجو را فراهم کنيد.با اين کار افراد احساس زنده بودن سايت شما را مي کنند. سپس مطمئن شويد براي کلماتي که در آن جستجو مي شود مطالبي براي نمايش وجود داشته باشد تا کار بدرستي انجام شده باشد.


8 بهينه سازي کد/محتواي مهم


دقت کنيد کدهايي که در سايت قراردارد براي خزنده گوگل بهينه شده باشند.


بهينه سازي کد و محتوا


اگر به سايت هاي تجارت الکترونيک دقت کرده باشيد متوجه مي شويد که محصولات خود را بر اساس دسته ها و زير دسته هايي طبقه بندي کرده اند و زير اين محصولات بخشي براي متن تبليغاتي در نظر گرفته شده است. اين براي انسان هاي بسيار مناسب است اما براي موتورهاي جستجو اينطور نيست. محتوايي که در زير محصولات قرار ميدهيد داراي اهميت کمي براي موتورهاي جستجو است پس سعي کنيد محتوا را قبل از محصول خود و براي انسان ها بنويسيد. راه حل : با استفاده از HTML بخش توضيحات محصول خود را به قبل از عکس محصول انتقال دهيد و سعي کنيد متن خود را به صورت تبليغاتي زيبا بنويسيد.
9?استفاده از عناصر HTML مناسب براي قالب صفحات


موتور هاي جستجو با استفاده از عناصر HTML محتوا و رابطه متن ها را با هم مي فهمند.استفاده از عناصر مناسب HTML در قالب صفحات ، محتواي شما را بهينه مي کند و ارتباط آن را با ديگر صفحات افزايش مي دهد. راه حل : مطمئن شويد که در قالب هاي خود از تگ هاي عنوان H1 تا H6 ، تگ توضيحات و تگ alt براي تصاوير استفاده کرده باشيد.


ابزار وبمستر تو گوگل


مطمئن شويد که سايت شما در ابزار وبمستر تو گوگل ثبت شده و فعال شده باشد. اين ابزار به گوگل اجازه مي دهد تا با شما در رابطه با هر مشکلي که سايت تان با آن برخورد کرد ، در تماس باشد.


منبع : شرکت طراحي سايت وب پردازان تهران. برترين شرکت طراحي سايت


 


 


 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : سايت ,جستجو ,کنيد ,بهينه ,استفاده ,سازي ,بهينه سازي ,موتورهاي جستجو ,مطمئن شويد ,براي موتورهاي ,نشانه گذاري ,براي موتورهاي جستجو ,بدون پرداخت هزينه
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ایران داب استپ دانشجو قویترین محصول چاقی و لاغری جهان عطاری ارگانیک پیوند مهرافزا کانال آموزش ایلوستریتور Jennifer all-gifted کسب درآمد از اینترنت رونق تولید